Gör det annorlunda

4 mars 2010

Varför tänka i traditionella banor när det gäller sponsring? Att göra det annorlunda, och dessutom visa känsla för vad som är i tiden, är ofta bra för affärerna.

De flesta företag har idag en jämställdhetspolicy och vill också se fler kvinnor bland medarbetarna. Oavsett vem produkterna eller tjänsterna riktar sig till, har kvinnor vanligtvis ett stort inflytande över köpbesluten.

Med andra ord finns det starka skäl att sponsra LdB FC. Ett lag med många landslagsspelare, både i Sverige och andra länder. Spelare som inte bara förebilder på plan utan även i vanliga livet. Därför har föreningen startat LdB FC for Life, som tillsammans med 30 000 svenska idrottsflickor, deras föräldrar och vänföreningar, hjälper lika många skolflickor i Sydafrika till ökad självkänsla och ett liv utan hiv och aids.

Bakom säljfoldern står Svante Nybyggars och Studio Design.

Läs mer om LdB FC här.

  1. Anna

    Så mkt det händer tycker jag, som om det lossnat på många fronter, rör man på en eller två stenar rasar hela muren av motstånd, det känns hoppfullt – Anna

Lämna en kommentar

Svante Nybyggars
Svante Nybyggars på Twitter